Who wants to become a millionaire?

Har läst Slumdog Millionaire nu som en del i Engelska C, och jag blev väldigt förvånad faktiskt. Jag hade sett filmen, och det var verkligen INGENTING som var likadant med filmen och boken. Inte en enda fråga var likadan, 2 av typ 10 historier var ungefär likadana, men ändå inte lika. Huvudpersonen hade inte ens samma namn. Det enda som de hade gemensamt var egentligen att det handlade om en fattig indisk pojke som vann högsta vinsten i Vem vill bli miljonär. Och när det är så lite som är gemensamt så undrar jag hur man kan säga att filmen är baserad på boken. Så om ni ska välja filmen eller boken, läs boken! Mycket bättre story.
Har legat ute i solen nu flera dagar i rad också, galet duktig jag är.

Kommentarer
Postat av: Emmi

blogg.se borde ha 'like'-knapp a lá facebook. iaf, 'Like'

2010-05-17 @ 19:46:46
URL: http://rockbottom.webblogg.se/

KOMMENTARER

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0